Elementem dokumentacji inwentaryzacyjnej są arkusze spisowe, w których ujmuje się np. wyniki spisu z natury zapasów. Tradycyjne arkusze spisowe mają postać papierową, mogą one również, pod pewnymi warunkami, mieć formę elektroniczną. Przeprowadzając inwentaryzację zapasów drogą spisu z natury jednostki mogą bowiem korzystać ze wspomagania informatycznego. Według pkt 69 stanowiska Komitetu Standardów Rachunkowości w sprawie inwentaryzacji drogą spisu z natury zapasów materiałów, towarów, wyrobów gotowych i półproduktów, wspomaganie informatyczne inwentaryzacji może polegać m.in. na elektronicznym wypełnianiu przez zespoły spisowe dokumentacji inwentaryzacyjnej, korzystaniu ze specjalistycznego oprogramowania przeznaczonego do przeprowadzania spisu z natury, dokonywaniu spisu za pomocą mobilnych urządzeń (skanerów), pod warunkiem uprzedniego oznaczenia składników zapasów odpowiednimi kodami identyfikującymi. Wykorzystywanie przez zespoły spisowe podczas dokonywania czynności inwentaryzacyjnych rozwiązań informatycznych może znacząco wpłynąć na przyspieszenie przebiegu spisu z natury oraz zmniejszyć ryzyko wystąpienia pomyłek.
Dokumenty spisowe mogą być sporządzane w formie elektronicznej, np. w arkuszu kalkulacyjnym, pod warunkiem że:
- zapisy uzyskują trwale czytelną postać podczas rejestrowania stanu zapasów stwierdzonego drogą spisu z natury,
- możliwe jest ustalenie osoby, która wprowadziła zapisy do dokumentów spisowych albo dokonała ich modyfikacji,
- stosowana procedura zapewnia sprawdzenie poprawności przetworzenia ustalonych drogą spisu z natury danych oraz kompletności i integralności (nienaruszalności) zapisów,
- dane źródłowe są odpowiednio chronione – jest zapewniona ich niezmienność przez wymagany okres przechowywania dokumentacji inwentaryzacyjnej.
Arkusze spisowe w formie elektronicznej, tak jak w postaci papierowej, trzeba wypełniać w sposób czytelny bez pozostawiania pustych miejsc.