Tarcza antykryzysowa wprowadziła przedłużenie terminu do zapłaty podatku od przychodów z budynków za okres marzec–maj 2020 r. (art. 52p ustawy o pdof oraz art. 38h ustawy o pdop). Został on wyznaczony na 20 lipca 2020 r. i dotyczył tylko podatników spełniających ściśle określone ustawowo kryteria. Rozwiązanie to zostało przewidziane zasadniczo dla przedsiębiorców poszkodowanych przez COVID-19, u których w danym miesiącu osiągnięte przez nich przychody w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku podatkowego będą niższe o co najmniej 50%. Podatnicy, którzy rozpoczęli w trakcie 2019 r. prowadzenie działalności, mogli korzystać z omawianego przesunięcia terminu, jeżeli w danym miesiącu osiągnięte przychody były niższe o co najmniej 50% w stosunku do średnich przychodów uzyskanych w 2019 r. Przesunięcie terminu dotyczyło również podatników, którzy rozpoczęli prowadzenie działalności w ostatnim kwartale 2019 r. i nie osiągnęli w tym okresie przychodów albo rozpoczęli działalność w trakcie 2020 r., jak również tych, którzy w 2019 r. stosowali opodatkowanie w formie, w której nie ustala się przychodów.
Ustawą o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 (...), zwaną tarczą 4.0, wskazane regulacje zostały uchylone. W ich miejsce ustawodawca wprowadził przepisy art. 52pa ustawy o pdof i art. 38ha ustawy o pdop, które zawierają zwolnienie z podatku od przychodów. Zwolnienie to dotyczy przychodów podlegających opodatkowaniu tym podatkiem na podstawie art. 30g ustawy o pdof i odpowiednio art. 24b ustawy o pdop ustalonych za okres od 1 marca do 31 grudnia 2020 r. W przeciwieństwie do poprzedniego rozwiązania przedmiotowe zwolnienie ma zastosowanie do wszystkich podatników tego podatku, gdyż przepisy je regulujące nie wprowadzają w tym zakresie żadnych warunków ani ograniczeń.